Thursday, May 3, 2007

Tompa

”Hallå?”
”Ja tjena de e jag”
”Ja tjena. Supdude?”
”Ä de e lugnt… de e bara han ringer utav bara helvete nu”
”Ja saa ju att han skulle göra de”
”Jamen han ringeråringer”
”Ja? Whatstheproblem?”
”Amenvaffan? Killen har ju varit desperat. Han flyyger ju inte? Det vara bara Odell som gjorde att han kunde plocka bort Nutte.”
”Amen. Han gjorde väl sin grej liksom. Han gör ju så gott han kan.”
”Amenvaffan ere här: ’Med anledning av den borgerliga regeringens presskonferens om utförsäljning av TeliaSonera, finns Thomas Östros, vice ordförande i näringsutskottet (s) tillgänglig för kommentarer.’”
“Visst ere sött?”
“Sött?”
“Amen de e ju skitgulligt. ’Hej på er alla journalister – ni fååår ringa mig nu om ni vill’”
”’Ja e inte en sånn politiker som vill prata med journalister när som helst’”
”’Nännämännsann – jag skickar pressmeddelande när jag är ”tillgänglig för kommentarer”’”
”’Inte nu. Nej. Absolut inte. Kommentera nåt nu? Nänänä. Det går ICKE. Jaaaaa har inte skickat nått pressmeddelande som säjjer att jag kommenterar nått nu inte.’”
”Å nu vill han skicka ett till sånt där pressmeddelande”
”Ett till?”
”Ja för nu har de ju faktiskt floggat de där magiska Åtta procenten”
”Ja?”
”Ådå vill han skicka ett pressmeddelande att imorron minsann då kan han tänka sig att säga att Odell är läsp och halt av ideologicitis”
”Kan han inte bara klämma ur sig det nu genast?”
”Nä. Han har inte pressmeddelat att han ska säga nåt.”
”Jesusjävlakristus”
”Så vaffan ska jag göra?”
”Ingen jävla aning. Vi kan ju inte skicka ut fler sånna där meddelanden.”
”Självklart inte.”
”Å youtube?”
”Känns som att vi har geggat igen den kanalen för ett bra tag framöver”
”Well… Jag säger så här:”
”Tell me mannen”
”….”
”Hallå?”
”…. Ävaffan. Han får fan reda ut den här skiten. Det är en jävla skitfråga i alla fall. Åtta procent? Vemfanbryrsig?”
”Han? Uppenbarligen?”
”Well. Det är han jävligt ensam om. He’s on his own. Nu har jag inte tid med det här längre. Ja måste ut å röra på mig”
”Wassup? Sturehof?”
”Varför inte?”
”Why not?”
”Ill see you when you get there”
“See you when you get theeeeere”
“If you ever get theeeeeere”

No comments: