Thursday, May 3, 2007

Avstämning, Torsdag

”Jahajaha… Åååkej… Då kör vi”
”Ållrajt”
”Ållrajtmannen”
”Yesmannen. Köra e grejjen.”
”Åkej. Var var vi?”
”Hmmm… Det e nåra lirare som vill ut på Youuutuuube”
”Youtube? Vaffan? Rullar det där?”
”Föffan… Vi har väschta reportrarna och hela konkarongen”
”Hela konkarongen? Duudemannen vaffan har hänt?”
”Vaddåvaffanharhänt?”
”Du bara glider ner till Kalmar och kommer hem med ’konkarongen’”
”Jag har alltid sagt ’konkarongen’”
”Nowaymannen. Du har tameffan inte sagt konkarongen sen jag vet inte? Nittitvå? Du bara: Flanellskjortekonkarongen. Goateekonkarongen. ’Here we are now!’”
”Jag har visst sagt konkarongen.”
”’Entertain us!’”
”Ävaffanläggav”
”Hellohellohellohellooohellohellohellohellooooo”
”Skaruläggaaveller?”
”Hellohellohellohellooooohellohellohellohelloooo”
”Ååååkej?”
”Dangdangdakkkadadangdadaadaaadakkadadaang, Dangdangdakkkadadangdadaadaaadakkadadaang komigenurå”
”Jag sjunger inte med!”
”Komigenurå!”
”….”
”Dangda?”
”…”
”dakkadadadadangda?”
”Du börja snacka om Youtube å ja sa att vi har reportrar å hela konkarongen.”
”Dont get me started mannen”
“Konkarongen”
“Fan du vet hureslutar”
”Konkafuckingrongen”
”Hellohellohellohellooohellohellohellohellooooo”
”HELLOHELLOHELLOHELLOOOO”
”….”
”…”
”Så i alla fall… Jag skickade ut reportrarna å snacka med lite löst folk”
”Löst folk?”
”Javaffande e inte så jäla noga – det är ingen som kollar det där i alla fall”
”Santmannen”
”Så jag tänkte att vaffan. Youtube. Superskönt. Vi låter folk snacka av sig där så slipper man serom på vettiga platser.”
”Greatmannen. Fan. Den nya ekonomin liksom”
”Superskönt”
”Så vilka haruslängt ut då?”
”Jag börja me Hallengren”
”Hallengren? Det låter bekant? Var har jag hört det förut?”
”Hon var typ minister för skolan som inte är skolan”
”Great. Tyyypisk youtuubare”
”Damright.”
”Vassahonda?”
“Typ att Ällgår e en skön lirare som har gjort en rulle och den ska varrje svensk som känner sig fiin gå å se.”
”What? Jaha. Helt spårlöst.”
”Javaffanväntarurej? De e SAP-Yoouuuutuube.”
”Det är Grymt. Bort merom på Youuutuube. Vilka haru mer plockat bort?”
”Eliasson”
”Eliasson – de e han som e som Grimaldi va?”
”Absolutely”
”Han bara: Nu är jag i Svedala men igår var jag i Darfur å Branting å Palme”
”Åkej? Javaffan. Det är Youuutube. Ingen skada skedd”
”Jämtin fick hänga på centralen me astudiljo å säga typ att nu ska vi snacka framtid – men eftersom alla i partit e så korkade så har vi pillat ihop en bok som berättar hur vi ska snacka”
”Well. You got to hand it to that woman. Fan. Hon har nåt. Men…”
”Javaffan. Hon får mooogna på Youutube.”
”Shitmannen. ’Mooogna på Yooouuutube’ Det e ju superskönt”
”Så då fårom snacka av sig – å om nån skulle ha nåt vettigt å säjja så floggar vi det.”
”Fan. Youtube. I loove that shit.”

No comments: