Thursday, May 10, 2007

Odengatan 02:45

"Great mannen. Just great."
"Amen? Vaddå? Blair! Eller hur?"
"Just great"
"Amenvaddå? Vaffanereför fel på EMF?"
"De e inget fel på EMF"
"Prciiis. De e ju föffan de ja säger"
"Felet är att: 'hörru diskojocko - spela britpop eller dö'"
"Så sa ja Inte"
"Gjorderu visst"
"Inte. Jaa sa: 'hörru diskojocko - om du inte spelar EMF så trashar jag ert jävla akvarium meren hääär barstolen'"
"Åkej. Sorry. Du sa: 'hörru diskojocko - om du inte spelar EMF så trashar jag ert jävla akvarium meren hääär barstolen'"
"Ja?"
"Ja. Asså du ska va jävligt gla att dom inte ringde polisen."
"Polisen?"
"Du ska va jävligt gla att jag slapp vara Skeppis: 'Ja känner Bodis snutfan så släpp min polare innan du for sortera gem i Svappavaara'"
"Vaddå 'Ja känner Bodis'. Klart som fan att du gör. Du behöver inte ta höjd näru e me mej"
"Nänä. Åkej. Whatever. De e nog dags för dig å ta en tarre hem."
"'De e nog dags för dig å ta en tarre hem'"
"Ja. De e nog dags för dig å ta en tarre hem"
"De e nog dags för Dig å ta en tarre hem. Ja ska säga byebye till Tony hela natten."
"Jag e inte säker på att han lyssnar"
"Tonymannen! Fan. Education! Education! Education!"
"…"
"'Tough on crime, tough on the causes of crime!'"
"…ja…hallå? Skulle jag kunna få en bil till Olssons Skor?"
"Conflict is not inevitable, but disarmament is!"
"… Två minuter? Okej... Brown...Gordon Brown... Tack så mycket. Tack. Tack."

No comments: