Wednesday, May 2, 2007

Koppar

”Östros.”
”Östros mannen.”
”Jasäjjerbara Östros”
”Duuudeasså. De e så jälä häärligt”
”Man bara pillar lite på honom liksom”
”Pillerill”
”Åsså kommere bara: ’Utförsäljningarna styrs av blind ideologi’”
”Shitmannen. Han e så Grym!”
”Borgarna bara: ’Ånej. Sorry Tomas’”
”’Sorry utav bara helvete’”
”’Vi visste liksom inte att det var de däär åtta procenten som vara blint idjolooogiska’”
”’Vi trodde liksom att ni som redan hade floggat typ halva Telia redan skulle skita i åtta procent’”
”’Åtta procent hit eller dit vemfanbryrsig liksom?’”
”Shit va dom e bortgjorda”
”De räknade inte med Tomas”
”Mean motherfucker Tomas Östros”
”Men hur fan fick du igång honom på det där liksom? Briljant!”
”Äääh det var väl inget.”
”Jomenkomigen: Hur lyckades du locka ut Tompa i blåsvädret?”
”Amendevasåhärasså:”
”Tell me mannen”
”Så här asså; Jag ringde Rosengren för ett tag sen”
”Rosengren? Those were the days. Rosengren! Kom tillbaka! Allt är förlåtet!”
”Ja asså jag ringde Björne och sa att: ’Vaffanhänder Björne? Du bara cruisar som direktöör nuförtiden. Skaruinte in och tjabbas lite?”
”Åkej?”
”Åhanbara: ’Fannärusägereså… Direktörsprylen är skittråkig – va har du å gå på?”
”Eresant? Jag trodde he looved that shit – sitta å schmooza på Pontus å hare najs”
”Jorå. Men jag bara: ’Koppar! Ni ska också ha Koppar! Stenbeck behöver Koppar!’”
”Åkej”
”Åhanbara: ’Damright vi ska ha Koppar.’ Så jag pillade ihop något om att kopparn skulle vara typ stambanan i IT-samhället’”
”What? Kan man få ut sånt fortfarande? Sånt där snack trodde jag hade ett bästföredatum samtidigt som Birgersson typ”
”Jomenduvet. Roosengren. Vaffanvethan om sånt?”
”Word mannen.”
”Så Roosengren bara ut på debattsidorna: ’GE STENBECK KOPPAR ELLER DÖ’”
”Typ alltså?”
”Jovisst Typ: ’GE STENBECK KOPPAR ELLER DÖ’”
”Å Östros bara sprack. Shit. Brädad av en jävla old-timer direktör.”
”No shit.”
”Shit mannen. Så Östros ringer till mig och gnäller: Jag vill UUUT. Jag vill UUUT NU! Jag vill också snacka Koppar.”
”Vilken jävla set-up.”
”Damright. Så ja bara: Vääänta lite bara. Väääänta lite. För du vet hur det är: Först Första Maj.”
”Första Maj är Moona å Wannja”
”Yes.”
”Å andra maj: Då kommer Nuuder med budgeten.”
”Fan. Du är ett jävla geni!”
”Yes.”
”Plocka bort Nuuder med Östros och Koppar”
”Du vet vad jag snackar om hela vägen”
”Å nu drar han till Harvard va?”
”Jajamänn…”
”Duuuude… Du har tamigfan sopat ihop till en dubbel macchiato på Sosta.”
”Nämen wazzup? Dubbel? Det har väl inte hänt sen…”
”Shhh… Det kan va nån som lyssnar…”

No comments: