Monday, May 28, 2007

Morgonmöte, Måndag

”Fan Finally fåru ut Bodis och barnporren
”Den som väntar på nått gott vettu”
”Å va krokaru på?”
”Ja asså. Barnporr liksom. De e en krok i sig.”
”Word mannen.”
”Barn å porr e väschta kombon. Man behöver inte säjja nånting egentligen.”
”Lite som barncancer”
”Absolutely”
”Vem fan kan låta bli å ge pengar till barncancer?”
”Cancer e liksom illa nog. Barn på det å Svenne öppnar plånkan”
”Så e läget asså”
”De e inte Svennes fel att typ nittonmiljoner fler ungar dör i malaria”
”Eller Aids”
”Eller nått annat skit”
”Eller att de inte e sådär sjukt mycke ungar som faktiskt får cancer”
”Jag tror mässlingen e en värre killer”
”Inte i Sverige eller?”
”Nä. Inte i Sverige liksom. Men Globally mannen. Globally.”
”Å i Sverige?”
”Javaffan. Om Svenne bara kunde sluta spånka innan han hosta igång Volvon så borde tameffan barncancerfonden pröjsa honom en hundring eller så. De skulle definitivt bättra på överlevnadsstatistiken.”
”Gahrton också?”
”Nä fan. De e bättre att Gahrton spånkar innan han kör.”
”Nu fattar ja inte”
”Jamen då blir vi aav med karln?”
”Shitmannen. Fan? Cynisk idag eller?”
”Ja asså från Bryssel liksom”
”Åkej. Lite småspånk för att bli bortvald”
”Exactly. Jag ger han alltid one for the road när vi ses”
”Ere Du som gör det?”
”Föffan. Jag bara: ’Perre. Du ser lite blek ut. Här haru lite medvind till körningen.”
”Han bangar aldrig?”
”Jorå. Första gången bara: ’Ere KRAV-märkt?’”
”KRAV-märkt spånken?”
”Ja asså. Jag blev helt ställd.”
”Finns det överhuvudtaget?”
”Ingen jävla aning. Väschta kuggfrågan.”
”Å va hände?”
”Äjabara: KRAV-märkt Schmav-märkt. Vem bryr sig?”
”Det va kanske inte helt rätt.”
”Nä. Inte riktigt.”
”Å nurå?”
”Nä nu kör jag bara: ’KRAV-märkt myass. Jävla kommersialism. Den här geggan köper jag av väschta eko-tomten på landet.’”
”Wow.”
”De bara lyyser i ögonen på Perre: ’Väschta eko-tomten… De skulle jag vilja va’. Han bara drömmer sig bort å sänker hela pavan”
”Skönt.”
”Visst. Jag bara: ’Keep it up Perre, så skaru se att eko-tomte-grejjen faller på plats. Nemas Problemas’”
”Great”
”Visst. Superskönt.”
”…”
”…”
”Var va vi?”
”Ja de va väl Bodis å barnporren”
”Juust de. Mer poliser till datorerna! Fler snutar på kontor! Inga poliser på våra gator!’”
”Exactly. Flyger alltid.”

No comments: