Friday, March 30, 2007

Analysen

”Ere du som har slängt ut den här jävla valanalysskiten? Med fucking ’Andnor’? För nåra dar sen hade jag aldrig hört talas om henne och nu bara: ’”Andnor”. Jag är överallt. Jag Analyseerar.’”
”Ja alltså… jag försökte ringa dig…”
”Åååkej?”
”Ja försökte ringa dig – men du bara knappade bort och knappade bort”
”Så klart. Jag satt och schmoozade”
”Jag fattarinte? Du schmoozar de där grabbarna heela tiden – och jag hade värsta Situationen att ta hand om.”
”Du har i alla fall aldrig nåt vettigt att säga.”
”Okej. Skitkul. I alla fall. Anyways… Alltså jag hade värsta Situationen:”
”’Väschta Situationen’ Djiisus.”
”Fan va du är påre idag? Vad fan har hänt? Har jag gjort dig nåt eller?”
”… alltså.. det var ju det jag frågade: ’Ere du som har slängt ut den här jävla valanalysskiten? Med fucking ’Andnor’?’ Jag tar sånt jäävligt personligt. Det är Min hemsida! Det är Mitt parti!”
”Ohmygod? Du har tamefan knarkat för mycket Ordförande Persson på slutet”
”… hmmmm… jo… kanske det… ’det är inte så märkvärdigt det som kommer över hennes läppar’… fan… jag saknar honom”
”Getoverit. Jag hade som sagt Värsta Situationen.”
”Allright. Sorrymannen. Det är inte Min hemsida… Och ibland säger du nåt vettigt.”
”Tack. I alla fall. Jag hade alltså Värsta Situationen”
”’Väschta Situationen’ Du är för fin.”
”Nä. Fan. Nu skiter jag i det här.”
”Jag bara skojja. Berätta. Tell me mannen”
”Plötsligt så flyger dörren upp å där bara Marita och Andnor!”
”okej”
”Och dom bara: Vi har ANALYSEEERAT!”
”okej?”
”Och nu ska vi jävlarimig ut i Media och berätta”
”Marita är okej. Men den där Andnor? Vaffan gjorde hon där?”
”Hon bara: Det är Jag som har Analyseeerat! Jag ska kalla till Presskonferens!”
”Wow. Modernt. Presskonferens”
”Och jag tyckte att: apapapapapaaa… här är det jag som bestämmer om vem som presskonferensar vad och när! Ni ska bara hålla käften!”
”Great!”
”Så då slängde de igen dörren lika snabbt och kastade den jävla analyysen på mitt bord. Hundrafemtiosju jävla sidor om hur man torskar val”
”Hundrafemtisju? Väschta avhandlingen. Det flyger aldrig.”
”Precis. Jag bara shitmannen… Värsta romaanen om hur man får stryk… Vaffanede? Så jag slängde skiten.”
”Thats my boy…”
”Sen drog jag ner till Sturehof för å kålla om det hängde nån där”
”Thats my boy – det är PR rakt av”
”Å troru inte när jag snäpper på aktuellt att kärringarna står där med den jävla telefonkatalogen av nederlag?”
”WHAT? De gjorde det ändå? Nu jävlar. Nu är det krig.”
”kan du hajja… Jag lovar... Jag lirar aldrig Andnor mer... ”
"No more 'Andnor'"
"Och Marita?"
"Vi får se... Vi får se..."

No comments: