Friday, March 23, 2007

Korridoren, Fredag

”Walk with me”
”Klart som fan jag walk with you, mannen. Du, jag och hela Vitahuset. Dom gör det. Vi gör det.”
”Visst. Nu kör vi serru. Mona”
”Vaddå Måna? Jag tycker inte att det här ’Måna’ funkar längre.”
”Inte funkar?”
”Måna hit och Måna dit. Det är stockholmska. Kommer aldrig att flyga. Det ska va Moona. Mer landsbygd. Moona. Som Robert Gustavsson i Torsk på Tallinn. Moona. Moona med de fina skoona.”
”Moona och landsbygdsboona”
”Yes!”
”Den sitter. Den sitter så håårt. Vill du ha filet Oscar Moona? Fläskfilé black and white Moona? Helt rätt. Moona mockar efter koona.”
“You got it!”
“Hur som helst. Moona alltså.”
”Ja?”
”Ja. Hon debatterade ju med Rajraj i måndags.”
”Debatt? Det känns helrätt. Väldigt mycket politik. Väldigt core-business.”
”Just det. Hur som helst. Hon gjorde det där i alla fall med Rajraj i måndags – och hur gick det?”
”Ja. Hur gick det? Vem vann?”
”Ja. Vem vann?”
”Jamendetärklartsomfan att Moona vann. Det säger sig självt. Men hajjar Svenne Banan det?”
”I dunno”
”Jag känner så här:”
”Tell me mannen, jag lyssnar”
”Så här alltså; Jag är inte helt hundra på att Svenne hajjade att Moona vann. Så vi måste få ut att hon gjorde det.”
”Oookej. Vaddå du menar typ att skicka en pressrelease där det står ’Mona vann debatten’”
”Jag vet. Det låter helt galet. Men du måste haja. Vi snackar med vanligt folk här.”
”Så du menar typ att jag slänger ut en rubrik ’Mona vann debatten’ på hemsidan. Det är ju helsjukt.”
”Visst är det. Supersjukt. Supernice. Helt obegripligt skönt.”
”Vidrigt skönt. ’Hallå Svenne – bara såru vet: Moona vann!’ Fan. Det är politics rakt av.”
”Ooldschool.”
”Vi gillar oldschool. Ringer du webben?”

No comments: