Saturday, March 24, 2007

Köket, Fredagnatt

"Det är ju helsjukt superskönt"
"Yesyesyes mannen - du fattar hur jag snackar hela vägen."
"Så - vi tar det igen - Margot"
"Margot alltså. Marrgott. Hon är the key to the bee."
"Key to the bee?"
"Key to the bees knees - om du fattar vad jag snackar"
"Mmm… ja jag vet inte men whatever. Hur som helst Marrgott alltså."
"Just det. Hon slår flugorna på smällen. Hon rattar bussen i rondellen. .
"Okej."
"Jajamen. Du vet hur det är. Rajraj är fööör fin: 'Hejhejhej jag heter rajraj och jag käkar moderater till frukost'"
"'Jag hatar allt som moderaterna står för'"
"'Jag är det nya arbetarepartiet rakt av'"
"Alla som arbetar ska rösta på mig - jag är så fin så fin'"
"Det är ju äckligt. Han är föör bra. Vi måste kletakleta ned honom."
"Kletesmet så klart absolut."
"Och då säger jag: 'Marrgott, lilla söta snälla, kan inte du komma hem till Byxemåla och skriva lite artiklar med rajraj?'"
"Och det köper hon rakt av. 'rajraj och jag vi är fina européer - vi älskar varann som moules och frites"
"Som fish and chips"
"Som Kraut och Wurst"
"Så skriver du ihop någon löjlig artikel om euuurropa"
"Inga krig. Alla är snälla. Samma stålar. Du kan tugget."
"Och då hajjar alla - shit mannen - att Moona är ooldschool.. Att Margot är way out there med rajraj ond. Så Moona är söt och snäll och Marge och Homer är onda nyliberaler."
"Marge och Homer? Du är ju för faan briljant. Homer Rajraj."
"Homer Rajraj? Sa jag det?"
"Ja. Du bara Marge och Homer - Han är Homer… Älskar kärnkraft. Fattas bara att han fastnar på bild med nån Spendrup. Det vore great."
"Great. Ringer du Marge?"

No comments: