Saturday, March 24, 2007

Senbrunch, Lördag

"Igår alltså. Kalas mannen. Jag har fortfarande inte kommit över det. Marge och Homer pillar faktiskt ihop en artikel."
"Fatta alltså. 'EU är ingen statisk organisation, utan snarare en permanent byggarbetsplats.' Det är värt mycket."
"'För 50 år sedan var Europa en kontinent härjad av två världskrig som hade skövlat mer än 70 miljoner människoliv. Ur askan föddes en vision om ett nytt Europa.'"
"Skrev du det där?"
"You bet"
"Ähläggav du coppypejstade väl nån nyfrälst psyko-broschyr från omröstningen"
"Det kan du haja. Jag skriver aldrig nåt. Jag bara kontrollcekontrollve hela tiden. Skriva är för puckon."
"Ookej… Anyways… var ligger landet?"
"Jafaan… Nåra mods har varit ute och grinat om presstödet."
"Presstödet… Det kan inte vara dagens fråga"
"Jomenalltså presstödet ska bort liksom"
"Jaha…. Är det allt? Har klockorna stannat bara för att du groggar lite igårkväll? Nåt måste ha hänt. Presstödet? Komigen. Det kan inte vara dagens fråga."
"Amenalltså… De har en lite udda snurr på skivan?"
"Okej? Presstödet ska bort… Mermermer? Bort? Nu? Igår? För att Stocken har konkat? Jagmenargetreal? För att Schibstedt äger Svenskan? För att Bosse Larsson inte kör Allsången? Presstödet. The presssupport. Det finns ingen ny snurr."
"Gör det visst"
"Show me the money"
"De kör presstödet ska bort för att EU tar bort det."
"What?"
"Ja… Nåt i stil med att vi är ju galet inkompetenta och kan inte ens pilla bort det minsta presstöd. Men shazam: EU tar bort det."
"Vaddå: 'EU kan hjälpa regeringen att avskaffa presstödet'?"
"Exactly."
"Men det är helgalet? Vidrigt skönt. Supernice. Vilka jävla players."
"Sååå: Då tänkte jag att nån av oss kan väl gå ut och säjja typ: Ajjabajja rör inte min murvel."
"Det finns inget bättre än att tjacka jornalister"
"Röör inte min murvel. Han ska ha stålar."
"Det är great. Mermermer."
"Röör inte min murvel. Han ska ha stålar. Jävla EU."
"Det är oooldschool. Ooooldschool. Ghostridin the whip muthafucka."
"Och jag tänkte: Marita."
"Marita. Det är great. Marita. Men körde vi inte henne nyss? Slängde vi inte ut henne mot Bonniers?"
"Hmmm.. Joo… Fast hon är en floorfiller"
"Fschäj. Men det känns som att vi får spara henne lite nu… Vem kan köra: 'Moderaterna vill använda EU för att få bort presstödet'?"
"…"
"Svårt mannen… Vi måste spela in lite 'Bryssel'. Det gillar Svenne. Typ: 'Man kommer att försöka använda EU för att få bort presstödet. Genom att ligga på och agera i Bryssel för ett avskaffande under tiden granskningen pågår slipper regeringen fatta beslutet själva'"
"Skönt. Men vem skulle kunna klämma ur sig nåt sånt?"
"Vad är skillnaden på en cortado och en macchiato?"
"Vem?"
"Här sitter jag med en 'cortado'?"
"Ja… alltså… jag har ingen aning. Vi måste få ner det här nu."
"Och du har en macchiato."
"Macchiato - det är lite mjölk. Vem bryr sig? Ge mig ett namn, nu!"
"Andnor"
"Andnor? Vem fan är Andnor?
"Det är hon… Hon som ser ut som en blandning av Marita Winberg. Och låter ungefär så."
"Javafan. Whatever. Släng in den där 'Andnor'. Det är i alla fall en skitfråga. 'Andnor'? Kan man heta det? Ringer du 'Andnor'?"
"Visst"
"..."
"Cortado är nog spanska."

No comments: