Monday, April 2, 2007

Morgonmöte, Måndag

“Jaha… Där är du ju… Jaha… Då sätter vi väl igång då. Har det hänt nåt?”
”Äh… Nej… Det tycker jag inte.”
”Nähä… Och helgen då?”
”Soft. Soft liksom.”
”Okej? Vad är soft?”
”Var ute och drog barnvagn i förorten med en gammal polare.”
”Jaha? Ska jag kalla till presskonferens?”
”Hur då menaru?”
”Jag menar jag skiter väl i vad du gör på dina helger… Det är inte därför vi är här”
”Eh? Du frågar vaffan jag gjort i helgen å jag svarar. Tagganer.”
”Tagganer? Vi lever i en jävla disaster och du drar barnvagn! Tagganer?”
”Disaster?”
”Disastermannen.”
”?”
”Kolla här: ’Ömer Oguz blir ny presschef för den socialdemokratiska riksdagsgruppens kansli.’”
”Ja?”
”Är du Ömer?”
”Nä men”
”Är jag Ömer?”
”Nä men…”
”Jamenvemfan är då Ömer?”
”Ja det är väl Ömer som är Ömer liksom.”
”No shit. Fan. Du är ju briljant!”
”Jo fast”
”Jamenvaffan? Nu har vi krig med Marita och plötsligt bara: Ömer! Varför är inte du eller jag ’presschef’?”
”Ämende e lugnt. Koolabanarne. Nemas problemas.”
”Vaddå nemas problemas? Jag ser jävligt mycket problem här?”
”Men Ömer finns inte.”
”What?”
”Nä. Jag bara hitta på Ömer.”
”What?”
”Jomenduvet Moona”
”Ja?”
”Hon gillar sånt. Hon fråga mig vem som borde vara presschef – å sa att hon gärna såg någon som var utomjording eller metrosexuell – å då sa ja att: Ömer e en skön transa som nog skulle kunna fixaredär”
”No way?”
”Visstmannen. Så jag kokaihop Ömer när jag satt å borsta i fredagskväll. Moona blev skittaggad. Så nu kör vi på det. ’Ömer’. Den tredje mannen.”
”Dadadadadaaadadaaa…. Dadadadadaaadadaaa”
”Javet… Väschta Harry Lime… Finns inte riktigt – men ändå”
”Det är galet lysande. ’Ömer’ kommer att uträtta stordåd å våra vägnar.”
”Yeahmannen… Jag å Ömer – we’re like thiss”
”Like thiss”

No comments: